loading...
گلهای رنگارنگ ( ترانه ها و آهنگهای سنتی )
حسین بازدید : 733 سه شنبه 24 بهمن 1391 نظرات (0)

 

دوستان گرامی وبلاگ قبلی بسته شد . لینک های جدید خدمتتان تقدیم

میشود .

http://www.mediafire.com/folder/oc48erumv1da0/%D8%BA%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86_%D8%A8%D9%86%D8%A7%D9%86

بنان - جذبه ماه

 

 

زمان برنامه: ۶:۲۴ دقیقه

 

 

 

حجم برنامه :۷ مگابایت

خواننده :بنان

دستگاه :

شاعر :رضا ثابتی

آهنگساز :ایرج محلوجی

مطلع شعر :

تو همچو ماهی ماه درخشان

منم چو دریا با همه طوفان

اسیر مهتابم

چو مه بماند چهره زیبا

به جذبه آید پهنه دریا

من هم ز رخت بی تابم

کو آن بختی که به دامن تو رسد زمانی دستم

خواهم جانا که تو با نگهی شبی کنی سرمستم

دور از رویت منم و غم دل به گوشه تنهایی

ای مه باز آ که مرا نبود غمی تو چون باز آیی

به دام عشقت افتادم مبر تو ای مه از یادم

به آرزویت بنشستم به یاد رویت دلشادم

چو به مه تابد رویت چه جذبه ها دارد

چو روی بی تابم در شکنج تنهایی

همه شب چشم عاشق بود به راه من

که به او با دلجویی کنی نگاه من

 

http://www.mediafire.com/download.php?2mcoevbn6ae2sm3

 

+ نوشته شده در جمعه چهاردهم مهر 1391ساعت 4:3 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - رقص درو

 

 

زمان برنامه :۵:۳۱ دقیقه

 

 

 

حجم برنامه :۷ مگابایت

خواننده :بنان

دستگاه :

شاعر :تیمور تاش

آهنگساز :زرین پنجه

مطلع شعر :

مستانه بزن چون گل به چمن لبخند فریبا

با رقص درو خوش کن دل من ای دختر صحرا

افتد چو نگاهت بر خرمن گندم

ذوقت شود افزون زین توشه مردم

وانگه به طرب خیزی ای دختر صحرا

دانی که غم تو دیگر به سر آمد

طی شد شب تیره اینک سحر آمد

اکنون به جهان خندی از راحت فردا

رقص طربزایت کنون کرده هزاران دل افسون

ای دخت کوهستان توئی یک لیلی و صدها مجنون

چشم شرر بارت نگاهی چو به سوئی اندازد

هرکس ز هر گوشه به نگاه تو قد بر افرازد

بس کن ای گل خزان جلوه گری

تو که زین دل حزین بیخبری

تو نسیمی تو بهاری تو گلی

تو نگاه نقره فام سحری

بس کن ای گل خزان جلوه گری

تو که زین دل حزین بیخبری

تو نسیمی تو بهاری تو گلی

تو نگاه نقره فام سحری

 

http://www.mediafire.com/download.php?67x67inblaw7c63

 

+ نوشته شده در شنبه یکم مهر 1391ساعت 0:11 قبل از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - دوستان وقت گل آن به که به عشرت کوشیم

 

 

زمان برنامه :۸:۰۲ دقیقه

 

 

حجم برنامه :۹ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :حافظ

آهنگساز :

مطلع شعر :

دوستان وقت گل آن به که به عشرت کوشیم

چاره آنست که سجاده به می بفروشیم

نیست در کس کرم و وقت طرب می گذرد

نازنینی که به به رویش می گلگون نوشیم

گل به جوش آمد و از می نزدیمش آبی

لاجرم زآتش حرمان و هوس در جوشیم

 

http://www.mediafire.com/download.php?qhbt9rg5ccqmf7b

 

+ نوشته شده در شنبه یازدهم شهریور 1391ساعت 9:41 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - شرار سوزان

 

 

زمان برنامه :۵:۵۲ دقیقه

 

 

حجم برنامه :۷ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :تورج نگهبان

آهنگساز :مرتضی محجوبی

مطلع شعر :

خدایا عشقی خواهم چون شرار سوزان هر شب
مگر افتد از آهم صد شراره بر جان یارب
فغان از جانم خیزد از آتش تب
مرا چو شمعی گردان که تا به شب گیرد جان
زنم به دل آتش ها به شوق عشقی سوزان
به یک نسیم سحر شوم ز دیده نهان
تو چون ستاره ای سرگردان
در آسمان عشقم گردان
به جستجوی جانان
شرابی ده زان جام مستی آفرینم
مگر از غم جان برهم مستی یابم جلوه ها ببینم
خاموشم منه باده ده بی خبر از هستی
همچو می در جوشم کن
شمعم کن شبی، زآتشت،گر نسوزم ، گریان کن ، سحر خاموشم کن.
رنج هستی تا کی
جامی ده مرا بی خبر از دنیا فارغ از این هوشم کن
بیان کند رنج مرا هر شب بانگ نایی
امشب تا برهم زان نی غم نغمه ها در گوشم کن
گویی بسته به هم
این دل و غم همچو تار و پودم
پروا از از چه کنی بار غم بر دوشم کن



 

http://www.mediafire.com/download.php?0wn7ki635v0lq6g

 

+ نوشته شده در جمعه دهم شهریور 1391ساعت 2:0 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - با یک شرر به دامن صد لاله می زنم

 

 

زمان برنامه :۵:۰۴ دقیقه

 

 

حجم برنامه :۶ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :ابوالحسن ورزی

آهنگساز :

مطلع شعر :

با یک شرر به دامن صد لاله میزنم

این داغ آتش که بود بر جگر مرا

ای کاش راه عمر به پایان رسیده بود

روزی که دیده بود در آن رهگذر مرا

قانع شدم به تلخی دشنام از لبش

قسمت نشد ز خوان قضا اینقدر مرا

 

http://www.mediafire.com/download.php?x2xsjf66py6iknj

 

+ نوشته شده در جمعه دهم شهریور 1391ساعت 12:10 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - نوای نی

 

 

زمان برنامه :۸:۰۶ دقیقه

 

 

حجم برنامه :۹ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :رهی معیری

آهنگساز :مرتضی محجوبی

مطلع شعر :

چنانم بانگ نی آتش بر جان زد

که گویی کس آتش بر نیستان زد

مرا در دل عمری سوز غم پنهان بود

نوای نی امشب ، بر آن دامان زد

نی محزون داغ مرا تازه تر از لاله کند

زجدایی ها چو شکایت کند و ناله کند

که به جانش آتش هجر یاران زد

به کجایی ای گل من

که همچو نی بنالد زغمت دل من

جز ناله ی دل نبود در عشقت حاصل من

گذری به سرم ، نظری بر چشم ترم

کز غم تو قلب رهی خون شد و از دیده برون شد

نوای نی گوید کز عشقت چون شد



 

http://www.mediafire.com/download.php?mm1dmarbt5odrae

 

+ نوشته شده در پنجشنبه نهم شهریور 1391ساعت 5:32 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - ای نی محزون نوائی ساز کن

 

 

زمان برنامه :۸:۲۵ دقیقه

 

 

حجم برنامه :۹ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :ناظر زاده کرمانی

آهنگساز : ؟ / حسنعلی وزیری قره نی / محمود تاجبخش ویلن /

مطلع شعر :

ای نی محزون نوایی ساز کن

ناله جانسوز را آغاز کن


مرحبا ای بازگوی رازها

از تو شد صاحب اثر آوازها


گر زدوری ها شکایت میکنی

از زبان ما حکایت میکنی


اینکه آتش در همه دلها زنی

زان بود که دم ز سوز ما زنی


چون بآوای حزینی رازگو

راز ما را با حریفان بازگوی


ناله تو هر کجا آید به گوش

جان مشتاقان درآید در خروش


سینه سوزاند شکایتهای نی

گوش کن ای جان حکایتهای نی

 

http://www.mediafire.com/download.php?r5d51rpgj6hcdr1

 

+ نوشته شده در پنجشنبه نهم شهریور 1391ساعت 1:50 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - گربود عمر به میخانه روم بار دگر

 

 

زمان برنامه :۱۲:۱۶ دقیقه

 

 

حجم برنامه :۱۳ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :همایون

شاعر :حافظ

آهنگساز :

مطلع شعر :

گر بود عمر به میخانه روم بار دگر


بجز از خدمت رندان نکنم کار دگر


خرم آن روز که با دیده گریان بروم


...

تا زنم آب در میکده یک بار دگر


معرفت نیست در این قوم خدا را سببی


تا برم گوهر خود را به خریدار دگر


یار اگر رفت و حق صحبت دیرین نشناخت


حاش لله که روم من ز پی یار دگر


گر مساعد شودم دایره چرخ کبود


هم به دست آورمش باز به پرگار دگر


عافیت می‌طلبد خاطرم ار بگذارند

غمزه شوخش و آن طرهٔ طرار دگر


راز سربسته ما بین که به دستان گفتند


هر زمان با دف و نی بر سر بازار دگر


هر دم از درد بنالم که فلک هر ساعت


کندم قصد دل ریش به آزار دگر


بازگویم نه در این واقعه حافظ تنهاست


غرقه گشتند در این بادیه بسیار دگر

 

http://www.mediafire.com/download.php?ww4887y49awsad1

 

+ نوشته شده در چهارشنبه هشتم شهریور 1391ساعت 5:1 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - دیوانه محبت جانانه ام هنوز

 

 

زمان برنامه :۸:۵۱ دقیقه

 

 

حجم برنامه :۱۰ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :حسین پژمان بختیاری

آهنگساز :

مطلع شعر :

دیوانه محبت جانانه ام هنوز

 

دست از دلم بدار که دیوانه ام هنوز

 

 

 

عمری به گرد شمع جمال تو گشته ام

 

آتش ندیده دامن پروانه ام هنوز

 

 

 

افسانه ای ز راز محبت بگو که من

 

کودک مزاج وطالب افسانه ام هنوز

 

 

 

زین خانه رم مکن که ز آهو وشان شهر

 

کس جز تو ره نیافته در خانه ام هنوز

 

 

 

در نور وصل غرقم و گویی نتافته ست

 

شمعی ز روزن تو به کاشانه ام هنوز

 

 

 

گر عاقلم شمرده رقیب ازحسد مرنج

 

دیوانه ام به موی تو دیوانه ام هنوز

 

 

http://www.mediafire.com/download.php?jgx6h3d3x3hxgh3

 

+ نوشته شده در سه شنبه هفتم شهریور 1391ساعت 12:54 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - حسب و حالی ننوشتیم و شد ایامی چند

 

 

زمان برنامه :۱۳:۰۴

 

 

حجم برنامه :۲۱ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :حافظ

آهنگساز :

مطلع شعر :

حسب حالی ننوشتیم و شد ایامی چند

محرمی کو که فرستم به تو پیغامی چند

ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسید

هم مگر پیش نهد لطف شما گامی چند

چون می از خم به سبو رفت و گل افکند نقاب

فرصت عیش نگه دار و بزن جامی چند

قند آمیخته با گل نه علاج دل ماست

بوسه‌ای چند بیامیز به دشنامی چند

ای گدایان خرابات خدا یار شماست

چشم انعام ندارید ز انعامی چند

زاهد از کوچه رندان به سلامت بگذر

تا خرابت نکند صحبت بدنامی چند

عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگو

نفی حکمت مکن از بهر دل عامی چند

پیر میخانه چه خوش گفت به دردی کش خویش

که مگو حال دل سوخته با خامی چند

حافظ از شوق رخ مهر فروغ تو بسوخت

کامکارا نظری کن سوی ناکامی چند

 

http://www.mediafire.com/download.php?87t777e7cmdq3k7

 

+ نوشته شده در سه شنبه هفتم شهریور 1391ساعت 11:26 قبل از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - رسوا

 

 

زمان برنامه :۸:۱۱ دقیقه

 

 

حجم برنامه :۱۳ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :ابو عطا

شاعر :ابوالحسن ورزی

آهنگساز :پیانو مرتضی محجوبی

مطلع شعر :

يک روز در آغوش تو آرام گرفتم

يک عمر قرار از دل ناكام گرفتم

افسوس كه چون لاله پر از خون جگر بود

جامی كه زدست تو گلندام گرفتم

از ساده دلی مشق وفاداری من شد

درسی كه زبد عهدی ايام گرفتم

امشب زلبان هوس آلود تو ريزد

هر بوسه كه من از تو به پيغام گرفتم

از تير حوادث به پناه تو پريدم

روزی كه مكان بر لب اين بام گرفتم

دور از تو در و دشت پر از نعره من بود

چون سيل بدريای تو آرام گرفتم

رسوا تر از آن كردمت ای ديده كه بودی

داد دل خود را زتو بد نام گرفتم

 

http://www.mediafire.com/download.php?14e3ap9x4pj7vzz

 

+ نوشته شده در سه شنبه هفتم شهریور 1391ساعت 1:1 قبل از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - گدای عشق

 

 

زمان برنامه :۹:۵۱ دقیقه

 

 

حجم برنامه :۱۰ مگابایت

خواننده :غبلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :عارف قزوینی

آهنگساز :

مطلع شعر :

 

گدای عشقم سلطان حسن شاه من است

به حسن نیت عشقم خدا گواه من است

خیال روی تو در هر کجا که خیمه زند

ز بی قراریم آنجا قرار گاه من است

به محفلی که توئی صدهزار تیر نگاه

رونه گشته ولی کارگر نگاه من است

هزار برق نظر خیره سوی تو لیک

شعاع روی تواز پرتو نگاه من است

برای خود کلهی دوخت زین نمد هرکس

چه غم زبی کلهی کاسمان کلاه من است

اگرچه عشق وطن می کشد مرا اما

خوشم به مرگ که این دوست خیرخواه من است

ز تربت من اگر سرزند گناه و از آن

برنگ خون گلی ار بشکفد گیاه من است

در این دو روزه ایام غم مخور که گرت

غمی بود غمت آسوده در پناه من است

در اشتباه گذشت عمر من یقین دارم

که آنچه به ز یقین است اشتباه من است

اگر چه بیشتر از هر کسی گنه کارم

که آنچه به ز یقین است اشتباه من است

حقوق خویش ز مردان اگر زنان گیرند

در میان من و صد دشت زن سپاه من است

گریزد هرکه ز ظلمی بمامنی عارف

شرابخانه در ایران پناهگاه من است

 

http://www.mediafire.com/download.php?idpb9j3czdbkb9i

 

+ نوشته شده در دوشنبه ششم شهریور 1391ساعت 9:12 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - تاب بنفشه

 

 

زمان برنامه :۹:۲۹ دقیقه

 

 

حجم برنامه :۱۵ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :حافظ

آهنگساز :

مطلع شعر :

تاب بنفشه می‌دهد طره مشک سای تو
پرده غنچه می‌درد خنده دلگشای تو

ای گل خوش نصیب من بلبل خويش را مسوز
کز سر صدق می‌کند شب همه شب دعای تو

خرقه زهد و جام می گر چه نه درخور همست
اين همه نقش می‌زنم در طلب وفای تو

شور شراب و سوز عشق آن نفسم رود ز سر
کاين سر پرهوس شود خاک در سرای تو

مهر رخت سرشت من خاک درت بهشت من
عشق تو سرنوشت من راحت من رضای تو

دولت عشق بين که چون از سر فخر و احتشام
گوشه تاج سلطنت می‌شکند گدای تو

دلق گدای عشق را گنج بود در آستین
زود رسد به سلطنت هر که بود گدای تو

من که ملول گشتمی از نفس فرشتگان
قال و مقال عالمی می‌کشم از برای تو

خوش چمنيست عارضت خاصه که در بهار حسن
حافظ خوش کلام شد مرغ غزل سرای تو



 

http://www.mediafire.com/download.php?3wa444iwr3o8cj5

 

+ نوشته شده در دوشنبه ششم شهریور 1391ساعت 9:8 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - خمار مستی

 

 

زمان برنامه :۹:۲۴ دقیقه

 

 

حجم برنامه :۱۵ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :سعدی

آهنگساز :روح الله خالقی - پیانو جواد معروفی

مطلع شعر :

همه عمر بر ندارم سر از این خمار مستی

که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

تو نه مثل آفتابی که حضور و غیبت افتد

دگران روند و آیند و تو همچنان که هستی

چه حکایت از فراقت که نداشتم ولیکن

تو چو روی باز کردی در ماجرا ببستی

دل دردمند ما را که اسیر توست یارا

به وصال مرهمی نه چو به انتظار خستی

گله از فراق یاران و جفای روزگاران

نه طریق توست سعدی سر خویش گیر و رستی

 

http://www.mediafire.com/listen/tkx3fw9pwqf2x6r/68_-_BANAN_-_khomare_masti_-_www.qwsa.blogfa.com.mp3

 

+ نوشته شده در چهارشنبه یکم شهریور 1391ساعت 8:2 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - خاموش

 

 

زمان برنامه :۹:۳۹ دقیقه

 

 

حجم برنامه :۱۵ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :رهی معیری

آهنگساز :روح الله خالقی

مطلع شعر :

نه دل مفتون دلبندی نه جان مدهوش دلخواهی
نه برمژگان من اشكی نه بر لبهای من آهی
نه جان بی نصيبم را پيامی از دلارامی
نه شام بی فروغ ام را نشانی از سحر گاهی
نيابد محفلم گرمی نه از شمعی نه از جمعی
ندارد خاطرم الفت نه با مهری نه باماهی
كيم من آرزو گم كرده ای تنها وسرگردان
نه آرامی نه اميدی نه همدردی نه همراهی
گهی افتان وخيزان چون غباری در بيابانی
گهی خاموش و حيران چون نگاهی بر نظرگاهی
رهی تا چند سوزم در دل شبها چوكوكبها
به اقبال شرر نازم كه دارد عمر كوتاهی

 

http://www.mediafire.com/download.php?7c77q3zpxfp8yiq

 

+ نوشته شده در چهارشنبه یکم شهریور 1391ساعت 7:30 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - ( مرغ طوفان - اگرباز آئی - اگر خدا خواهد )

 

 

زمان برنامه :۹:۵۹ دقیقه

 

 

حجم برنامه :۹ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :

آهنگساز :

مطلع شعر :

دلی به خون نشسته دارم

دلی به غم شکسته دارم

چو مرغ توفان گذشته از جان به کام توفان روم

ندیده ام به بزم هستی

نه توشه ای نه ذوق مستی

ندیده شادی بی نامرادی زکوی جانان روم

جدا از ان نگاه اتش خیزت

چو اتشی خاموشم

به یاد ان لبان شور انگیزت

چو می به ساغر جوشم

چو لاله ام که اشک شب جای می

به کام من ریزد

شراب غم بود که دست دوران

به جام من می ریزد



اگر که روزی باز آيی ،گذر در اين ره بنمايی،ياد گذشته ی ما


گل و گياه اين وادی چون من بخندد از شادی، تازه شود ز صفا



عشق بی حاصل من، اکنون سوزد دل من، بر آرزویت


چون آه بی اثرم فریاد رهگذرم هر شب به کویت



اگر که روزی باز آيی ،گذر در اين ره بنمايی،ياد گذشته ی ما


گل و گياه اين وادی چو من بخندد از شادی، تازه شود ز صفا




برانم از دل عشق تو را اگر خدا خواهد


گریزم از میدان بلا اگر خدا خواهد


روم بجایی که غم نباشد خدا اگر خواهد


چنین به عاشق ستم نباشدخدا اگرخواهد


قسم به تار موی تو که از جهان رمیده ام من


چو آخرین فروغ مه،به بام شب پریده ام من


ز بس کشیده ام جفا


روم به آن جزیره ای که زورقی گذر ندارد


بود ز دیده ها نهان کسی از آن خبر ندارد


به جز من و به جز خدا


در آن دمی که ماه تابان،شراب شادی،کند به جام شب سیاهم


من از خدا کنم تمنا،که او گناه مرا ببخشد،به روز و ماهم

 

http://www.mediafire.com/download.php?utr1ei31aeeycgw

 

+ نوشته شده در چهارشنبه یکم شهریور 1391ساعت 7:29 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - وعده وصال

 

 

زمان برنامه : ۱- ۳:۴۳ دقیقه / ۲- ۴:۰۴ دقیقه

 

حجم برنامه :۱- ۸۷۲ کیلو بایت / ۲- ۹۵۷ کیلو بایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :شور

شاعر :نزاری قهستانی

آهنگساز :روح الله خالقی

مطلع شعر :

۱-

نظر آن داده بودی که شبی به خلوت آئی

بگذشت روزگاری و نیامدی کجائی

تو وصال وعده کردی و دلی که بود ما را

به امید در تو بستیم و دری نمیگشائی

وگرت ندیده بودم به صفت شنیده بودم

که دل من از تو می داد نشان آشنائی

۲-

به خرابه فقیران نفسی درآی روزی

بنشین حکایتی کن که حیات می فزائی

به خلاف دوستانی تو به کام دشمنانی

که به حسن بی نظیری که به عهد بی وفائی

کم از آنکه آشنائی به سلام ما فرستی

وگرت مجال آن نیست که خویشتن بیائی

 

http://www.mediafire.com/download.php?k0fh7ca9kecd6ea

 

http://www.mediafire.com/download.php?zhaeuesyrwnapc2

 

 

+ نوشته شده در سه شنبه سی و یکم مرداد 1391ساعت 8:55 قبل از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - یار مست و تنها تنها

 

 

زمان برنامه :۱۲:۱۹ دقیقه

 

حجم برنامه :۲ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :مولانا

آهنگساز :

مطلع شعر :

می آمد یار مست و تنها تنها
با نرگس پرخمار رعنا رعنا
جستم که یکی بوسه ستانم ز لبش
فریاد برآورد که یغما یغما

ساقی فرخ رخ من جام چو گلزار بده

بهر من ار می ندهی بهر دل یار بده

جان بهار و چمنی رونق سرو و سمنی

هین که بهانه نکنی ای بت عیار بده

پای چو در حیله نهی وز کف مستان بجهی

دشمن ما شاد شود کوری اغیار بده

غم مده و آه مده جز به طرب راه مده

آه ز بیراه بود لب بگشا بار بده

 

http://www.mediafire.com/download.php?936t1kdd9cug4i0

 

+ نوشته شده در سه شنبه سی و یکم مرداد 1391ساعت 8:42 قبل از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - من بیدل ساقی

 

 

زمان برنامه :۶:۰۲ دقیقه

 

حجم برنامه :۲ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :رهی معیری

آهنگساز :مرتضی محجوبی / تنظیم معروفی

مطلع شعر :

من بي دل ساقي ، به نگاهي مستم
تو به جامي ديگر ، چه بري از دستم
دو چشم فتنه انگيزت ، تا ديدم اي گل
قسم به نرگس مستت ، که از اين مي مستم

اثري با گردشِ چشمت نبود در ساغر مي
ساغر مي
دگران مست از ميِ گلگون ، دلِ من از گردش وي
گردش وي

مي و گل ، گر دل انگيزد ،
تو در آن لب گل و مي داري
به لطافت چو بهشتي ،
به طراوت چو بهاري
به تار گيسو ،
بنفشه زاري

اي گلستان سر کويت ، گل بستان چون رويت ،
کي باشد کي ؟
تويي آن گل در گيتي ، که نداري آفتِ دي ،
آفتِ دي !

گلِ من بيا به ساحت باغ و چمن
که گل به سبزه پنهان گردد ،
ز شرمِ تو پريشان گردد
چو رويِ نازنينت بيند ،
زِ نازِ خود پشيمان گردد
شبي اي مه ، دمي اي گل ،
گذري کن بر سرِ ما
که جدا زان لبِ مي گون ،
شده پُرخون ساغرِ ما
چو دل از حسرت خون شد ،
نکند مي چاره ي وي ، چاره ي وي

 

http://www.mediafire.com/download.php?8ny99k0gis024om

 

+ نوشته شده در سه شنبه سی و یکم مرداد 1391ساعت 8:21 قبل از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - مرغ شباهنگ

 

 

زمان برنامه :۶:۲۸ دقیقه

 

حجم برنامه :۲ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :رهی معیری

آهنگساز :موسی معروفی

مطلع شعر :

مرغ حق خواند هر دم در دل شب ای ماه

کز شب عاشق آه

چشم جهان خفته عاشق خون گرید

کی داند هر دل کو را سوز محبت نیست

اشک محبت چیست؟

گریه ز دل خیزد، بی دل چون گرید

شب تاری به بیداری مرغ شب آهنگم

کند با شب حکایت ها آه دل تنگم

وای وای وای از شبهای سیاه من

جز شب کیست در عشق تو گواه من

جفا کردی وفا کردم

ستم راندی دعا کردم

برو برو یارا از دل ما را که بد خو یاری

کینه ی عاشق در دل داری

مرغ شب می نالد تا به سحرگه با من

آتشم زند به خرمن

گردش عالم گر نکند طی شام غم را

آه رهی آخر سوزد عالم را

 

http://www.mediafire.com/download.php?ui86zr6nzqaga61

 

+ نوشته شده در دوشنبه سی ام مرداد 1391ساعت 11:33 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - صورت خیال

 

 

زمان برنامه :۳:۳۲ دقیقه

 

حجم برنامه :۲ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :اوحدی مراغه ای

آهنگساز :

مطلع شعر :

برون نمي‌رود آن صورت از خيال امشب
بيار باده، که ما را به هيچ حال امشب
مرا نماز حرامست و مي حلال امشب
به حکم آنکه ندارم حضور بي‌رخ دوست
بدين سخن نتوان رفت در جوال امشب
ز باده خوردن اگر منع مي‌کنندم خلق
ولي چه سود؟ که دوريم از آن جمال امشب
ز عشرت و طرب و باده هيچ باقي نيست
بلاي هجر نمي‌کردم احتمال امشب
گرم نه وعده‌ي ديدار باز دادي دل
نکردمي نظر مهر در هلال امشب
هلال، اگر نه چو ابروي يار من بودي
تو نيز عاشقي، اي اوحدي، بنال امشب
شينيده‌اي که: بنالند عاشقان بي‌دوست؟

 

http://www.mediafire.com/download.php?znjawgr8ogmbp1j

 

+ نوشته شده در دوشنبه سی ام مرداد 1391ساعت 10:52 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - گویای راز ( شرار دل )

 

 

زمان برنامه :۶:۰۲ دقیقه

 

حجم برنامه :۲ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :کریم فکور

آهنگساز :نصر الله زرین پنجه

مطلع شعر :

دل به تو و ديده بر دگران دارم

تا شرر دل را از تو نهان دارم

ترسم اگر افتد بر تو نگاه من

با تو عيان سازد راز گناه من

ترسم چشمت به نگاهی مستم سازد

مستم سازد به شکار دل پردازد

در چشم من تو اثر از عشقم بينی

شور حسنت به خيال ناب اندازد

چه کنم با تو من،ای ديده غماز منی

همه دم در پی افشای همه راز منی

به رخ گل رويان زين پس من بازت نکنم

دگر ای ديوانه گويای رازت نکنم

دل به تو و ديده بر دگران دارم

تا شرر دل را از تو نهان دارم

ترسم اگر افتد بر تو نگاه من

با تو عيان سازد راز گناه من

 

http://www.mediafire.com/download.php?suauddb7jccusc8

 

+ نوشته شده در دوشنبه سی ام مرداد 1391ساعت 10:38 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - تنم در کوره

 

 

زمان برنامه :۷:۴۹ دقیقه

 

حجم برنامه :۲ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :

آهنگساز :

مطلع شعر :

تنم در کوره ی تب سوزد امشب
روانم درد رنج اندوزد امشب
فلک از روی تو در مشرق من
چرا شمع ای نمی افروزد امشب
مرا از تب نباشد ناله و درد
نترسم از لب خشک و رخ زرد
از آن نالم که شب در روز دیدار
مرا زان ماه مهر افزا جدا کرد
گر امشب می رسیدی بر سر من
مگر می آرمیدی در بر من
به جای دوزخ و هجران وحسرت
بهشتی می دمید از بستر من
همان بهتر که در هنگامه ی عشق
مدد جویم دمی از خامه ی عشق
بیفزایم ز هجر خود حدیثی
به اوراق مصیبت نامه ی عشق
اگر دردم یکی بودی چه بودی
وگر غم اندکی بودی چه بودی
به بالین ام حبیبی یا طبیبی
از این دو گر یکی بودی چه بودی

 

http://www.mediafire.com/download.php?3bgnegvybi84lpk

 

+ نوشته شده در دوشنبه سی ام مرداد 1391ساعت 10:13 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - شب شادی

 

 

زمان برنامه :۵:۰۶ دقیقه

 

حجم برنامه :۲ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :کریم فکور

آهنگساز :مهدی مفتاح

مطلع شعر :

تو که طعنه به می میزنی از آن شهد شکر ریز
چرا پرده ز مه می کشی از آن موی دلاویز
بیا شانه به گیسو زن
سیه طره به یک سو زن
به هر دست امید ای مه
مزن از مژه سوزن...

 

http://www.mediafire.com/download.php?xdx2eq2cx59zbj6

 

+ نوشته شده در دوشنبه سی ام مرداد 1391ساعت 5:41 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - گل صحرائی ( ای مه از من جدائی تو )

 

 

زمان برنامه :۱۰:۴۶ دقیقه

 

حجم برنامه :۲ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :

آهنگساز :

مطلع شعر :

تو‌ای گٔل صحرائی مخور غم تنهایی،اگر گٔل خود رویی،از چمن جدایی

به دیده صاحب دل‌،یک جهان صفائی،تو زینت صحرائی،تو آیت بهاری

به شبنمی دل‌ خوش کن،چو بلبلی نداری

چه غمت گر جا به گوشه بیابان داری،چه جفا دیدی که ژاله‌ها به دامان داری

تو چرا ماندی در این بهار دلکش تنها،به که دل‌ بستی که حالتی‌ پریشان داری

تویی آن مجنون،تویی آن شیدا،که نهادی سر به سو‌ی صحرا

چو پری رویی به تو رو آراد،بری از خاطر غم دنیا را

اگر به سویت مرغ چمن نمیزند بر هم پر خود

چه غم که گاهی‌ دلبر من،تو را کند زیو سر خود

تو در این بهار دلکش،دگر از چه گوشه گیری

مکن‌ از فلک شکایت که لطیف و دلپذیری, گله از روخ بگشا

چو ز محنت آزادی،مکن‌ از غمها یادی،که بود محو شادی همه جا

 

http://www.mediafire.com/download.php?7zpy2z73g74ogvi

 

+ نوشته شده در دوشنبه سی ام مرداد 1391ساعت 1:29 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - هجر یار

 

 

زمان برنامه :۳:۵۶ دقیقه

 

حجم برنامه :۲ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :

آهنگساز :

مطلع شعر :

از من اگر تو رو می کنی پنهان چه غم
گر دل نبیند هجر تو را پایان چه غم
دردی که دارم گر مانده بی درمان چه غم
هر جا که آیم به رهت چهره نهان از نظرم کن
چون تشنه ی روی توام رخ منما تشنه ترم کن
گر عمری دل را کنم خوش به خیالت
به که در دستم فتد گنج وصالت

 

http://www.mediafire.com/download.php?461qu7t21j606hm

 

+ نوشته شده در دوشنبه سی ام مرداد 1391ساعت 1:9 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - افسون سخن ( مرغ وحشی )

 

 

زمان برنامه :۵:۱۸ دقیقه

 

حجم برنامه :۲ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :دشتی

شاعر :طبیب اصفهانی / نظام فاطمی

آهنگساز :نصر الله زرین پنجه

مطلع شعر :

مرنجان دلم را كه اين مرغ وحشي
زبامي كه برخاست مشكل نشيند
تو مي گفتي وفادارم
محبت را خريدارم
ولي ديدم نبودي
تو گفتي آن حبيبم من
كه بر دردت طبيبم من
ولي دردم فزودي
تو مي گفتي كه روز و شب
بود نام توام بر لب
زعشقت بي شكيبم
ولي ديدم نمي جويي
به لب هرگز نمي گويي
به جز نام رقيبم
من از بي خبري زناز و دلستاني تو
شدم فتنه بر آن محبت زباني تو
غم خود به فسون در دل من چون بنشاندي
زدي بر دل من آتش و در خون بنشاندي
گرچه اي پري زدوريت بي قرار و بي شكيبم
بركنم ز لست و بست و قد هر چه داده اي فريبم
من تحمل جفاي تو ديگر بيش از این نتوانم
گر فرشته اي دگر تو را از حريم دل برانم

 

http://www.mediafire.com/download.php?vj7n7afsnengo1m

 

+ نوشته شده در دوشنبه سی ام مرداد 1391ساعت 10:7 قبل از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - زندگی جاوید ( روشنی شبهای من )

 

 

زمان برنامه :۶:۴۵ دقیقه

 

حجم برنامه :۲ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :شور

شاعر :اسماعیل نواب صفا

آهنگساز :اکبر محسنی

مطلع شعر :

بخت بیدار منی حسن گلزار منی

منم كه رام توام ‍ اسیـــر دام توام

ای روی تو بهشت من _ عشق تو سرنوشت من

باز آ...باز آ...باز آ...باز آ...

تو گل زیبای منی می من میــنای منی

بخدا ای ماه درخشان روشنــی شبهای منی

سحر امـــــــــید منی مَهِ من خورشید منی

بخدا ای جلوه ی هستی زندگـــی جاوید منی

 

ای دل نور تو كو ، ای جان شور تو كو ای مَه مهــر و وفای تو كجا شد

بی آن سلسله مو ، بــــــا من قصه مگو دل خواهان فنا شد ، چه بجا شد

 

بی شكیب و دلداده منم بی نصیب و آزاده منم

چون بی دلارامم كو صبر و آرامم

باشد چون افسانه آغــاز و انجامــم

 

تو گل زیبــــای منی می من مینای منی

بخدا ای ماه درخشان روشنی شبهای منی

 

http://www.mediafire.com/download.php?wcjce1i5ybw1wa1

 

+ نوشته شده در یکشنبه بیست و نهم مرداد 1391ساعت 11:11 قبل از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - بهشت عاشقان

 

 

زمان برنامه :۳:۵۹ دقیقه

 

حجم برنامه :۲ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :

آهنگساز :

مطلع شعر :

بیا،بیا ای گل من،سرخوشم به بویت
بیا که شد طرف چمن،چون،رخ نکویت

همه صفایی،بهشت مایی
داری بر آن لب خود نمایی

مستم از نگاه وی
کی علاجم کند ساغر می

می به دست و گل به بر
کی خورم ساغری زین رخ وی
*
چه شد که آن رشک پری
بر ما ندارد نظری

من در هوای رخ او
او در کنار دگری

هر گلی روی خود کرده عیان،
روی خود،کرده عیان،از ره وفا شد گل من
در گلشن

 

http://www.mediafire.com/download.php?cafvritkd6smtov

 

+ نوشته شده در شنبه بیست و هشتم مرداد 1391ساعت 10:44 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - دیدی ای مه

 

 

زمان برنامه :۶:۳۳ دقیقه

 

حجم برنامه :۲ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :رهی معیری

آهنگساز :

مطلع شعر :

دیدی ای مه که ناگه رمیدی و رفتی
پیوند الفت بریدی و رفتی
هرچه خواری به یاری کشیدم و دیدم
دامن ز دستم کشیدی و رفتی
بس ناله‌ ها کردم به امیدی که رحم آری
به فریاد من ای گل
فریاد از دل تو کز جفا ، فریادمو نشنیدی و رفتی
جانا گرچه بردی از یادم
جان در کوی عاشقی دادم
ز پا فکندی ، به سر دویدم ، گوهر فشاندم
بر اشک من خندیدی و رفتی
ساقی بده آن می را
مطرب بزن آن نی را
که پای لاله ، پیاله خوش باشد
دل اسیران به ناله خوش باشد
علاج محنت به ‌جز می نیست
به‌ غیر نالیدن نی نیست

 

http://www.mediafire.com/download.php?dz6j4vu72bw9x38

 

+ نوشته شده در شنبه بیست و هشتم مرداد 1391ساعت 9:48 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - ای ایران

 

 

زمان برنامه :۴:۲۰ دقیقه

 

حجم برنامه :۲ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان - 27 مهر ماه سال 1323

دستگاه :

شاعر :حسین گل گلاب

آهنگساز :روح الله خالقی

مطلع شعر :

ای ایران ای مرز پر گهر
ای خاكت سرچشمه هنر
دور از تو اندیشه بدان
پاینده مانی و جاودان
ای … دشمن ارتو سنگ خاره ای من آهنم
جان من فدای خاك پاك میهنم
مهر تو چون شد پیشه ام
دور از تو نیست اندیشه ام
در راه تو ، كی ارزشی دارد این جان ما
پاینده باد خاك ایران ما


سنگ كوهت دُر و گوهر است
خاك دشتت بهتر از زر است
مهرت از دل كی برون كنم
برگو بی مهر تو چون كنم
تا … گردش جهان و دور آسمان بپاست
نور ایزدی همیشه رهنمای ماست
مهر تو چون شد پیشه ام
دور از تو نیست ، اندیشه ام
در راه تو ، كی ارزشی دارد این جان ما
پاینده باد خاك ایران ما


ایران ای خرم بهشت من
روشن از تو سرنوشت من
گر آتش بارد به پیكرم
جز مهرت بر دل نپرورم
از … آب و خاك و مهر تو سرشته شد دلم
مهرت ار برون رود چه می شود دلم
مهر تو چون ، شد پیشه ام
دور از تو نیست ، اندیشه ام
در راه تو ، كی ارزشی دارد این جان ما
پاینده باد خاك ایران ما

http://www.mediafire.com/download.php?dec52wsv8ivq43p

 

+ نوشته شده در جمعه بیستم مرداد 1391ساعت 8:35 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - چه شبها (نا پایدار )

 

 

زمان برنامه :۷:۰۱ دقیقه

 

حجم برنامه :۳ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :اسماعیل نواب صفا

آهنگساز :مرتضی محجوبی

مطلع شعر :

چه شب هاچه شب ها که از هجرت نخفتم
بدل چون- لاله داغت را نهفتم
نگفتم-غمت را مردم و با کس نگفتم
نیامد نیامدسرانجامم نیامد
نگاراخدارابجـز خون جگر
چون لاله در جامم نیامد
گــرفتار بــلا گشتـم ، بـه عشـقت مبـتلا گشــتم
بـبـین مهــر و وفارا،خـــــــریدارم بــــــلا را
به کف حسنی که زود آید، چو گل دیری نمی پاید
چـــرا نــــازی به حُسنی، کــــه می جویدفنا را
مــــران از درگـــه خود، گــــــــدایآشنــا را
منّــــور کن زحسنـــت،شبــــی بـــزم صــفا را

 

http://www.mediafire.com/download.php?bcq0717v1494n4f

 

+ نوشته شده در جمعه بیستم مرداد 1391ساعت 6:30 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - من از روز ازل

 

 

زمان برنامه :۶:۲۱ دقیقه

 

حجم برنامه :۳ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان - سال ۱۳۳۷

دستگاه :سه گاه

شاعر :رهی معیری

آهنگساز :مرتضی محجوبی

مطلع شعر :

من از روز ازل، دیوانه بودم
دیوانه روی تو، سرگشته کوی تو
سرخوش از باده ی، مستانه بودم
در عشق و مستی، افسانه بودم

نالان از تو شد چنگ و عود من
تار موی تو، تار و پود من

بی باده مدهوشم ساغر نوشم ز چشمه نوش تو
مستی دهد ما را گل رخسارا بهار آغوش تو
چو به ما نگری غم دل ببری کز باده نوشین تری

سوزم همچون گل، از سودای دل
دل، رسوای تو، من رسوای دل

گرچه به خاک و خون کشیدی مرا روزی که دیدی مرا
باز آ که در شام غمم صبح امیدی مرا صبح امیدی مرا

 

http://www.mediafire.com/download.php?n45fss8xf64jaiy

 

+ نوشته شده در جمعه بیستم مرداد 1391ساعت 6:11 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - بیا ای ساقی ( هجرت )

 

 

زمان برنامه :۶:۴۷ دقیقه

 

حجم برنامه :۸ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :همایون - بیات اصفهان

شاعر :نواب صفا

آهنگساز :نصر الله زرین پنجه

مطلع شعر :

بیا ای ساقی
بیا ای ساقی
ز هجرت گله دارم

جدا از رویت
ز تار مویت
به پاس صله دارم

ز خاکستر من بوی محبت می آید
ز خندیدن گل نغمه ی حسرت می آید

ز شب تا به سحر شمع وجودم گر سوزد
نه پروانه ی به من بر سر غیرت می آید

تویی فتنه و من فتنه بر آن چشم سیاهت
بلایی تو و من غیر بلا از تو نخواهم

پناهم ندهد او ز چه در سایه زلفش

 

http://www.mediafire.com/download.php?j4t7b5b1fdx38s9

 

+ نوشته شده در پنجشنبه نوزدهم مرداد 1391ساعت 6:30 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان / مرضیه - بوی جوی مولیان

 

 

زمان برنامه :۶:۰۲ دقیقه

 

حجم برنامه :۵ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :همایون - بیات اصفهان

شاعر :رودکی

آهنگساز :روح الله خالقی

مطلع شعر :

بوی جوی مولیان آید همی

یاد یار مهربان آید همی

ریگ آموی و درشتی راه او

زیر پایم پرنیان آید همی

آب جیحون از نشاط روی دوست

خنگ ما را تا میان آید همی

ای بخارا! شاد باش و دیر زی

میر زی تو شادمان آید همی

میر ماه است و بخارا آسمان

ماه سوی آسمان آید همی

میر سرو است و بخارا بوستان

سرو سوی بوستان آید همی

آفرین و مدح سود آید همی

گر به گنج اندر زیان آید همی

 

http://www.mediafire.com/download.php?97u00zftwuhs7fw

 

+ نوشته شده در پنجشنبه نوزدهم مرداد 1391ساعت 9:36 قبل از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - مرا عاشقی شیدا تو کردی

 

 

زمان برنامه :۸:۰۳ دقیقه

 

حجم برنامه :۱۳ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :سه گاه

شاعر :دکتر منیره طه ( سروده در سال ۱۳۳۴ )

آهنگساز :علی تجویدی

مطلع شعر :

مرا عاشقی شیدا ، فارغ از دنیا
تو کردی ، تو کردی
مرا عاقبت رسوا ، مست و بی پروا
تو کر دی ، تو کردی

نداند کس جانا چه کردی
چه ها کردی با ما چه کردی ؟

دو چشمم را دریا ، دُرافشان
گوهرزا تو کردی ، تو کردی

روان از چشم ما گهرها
دریاها ، تو کردی ، تو کردی

نه یک دم از جورت فغان کردم
نه دستی سوی آسمان کردم

منم اکنون چون خاک راهی
غباری در شام سیاهی

اگر مهری رخشد تو آن مهری
اگر ماهی تابد ، تو آن ماهی

اگر هستی پاید ، تو هستی
اگربودی باید ، تو بودی

بی لطف و صفا
باشد به خدا

بی تو هستی ها

از دیدارت ، از رخسارت
ای جان بینم ، سرمستی ها

شمیم روح افزایی ،
مُشکی ، عودی

منیر بزم آرایی ،
چنگی ، رودی
چنگی ، رودی

 

http://www.mediafire.com/download.php?wd152yihi320l65

 

+ نوشته شده در چهارشنبه هجدهم مرداد 1391ساعت 5:22 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - بهار دلنشین

 

 

زمان برنامه :۵:۴۶ دقیقه

 

حجم برنامه :۳ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :بیژن ترقی

آهنگساز :روح الله خالقی

مطلع شعر :

تا بهار دلنشین،آمده سوی چمن
ای بهار آرزو بر سرم سایه فکن
چون نسیم نوبهار بر آشیانم کن گذر
تا که گلباران شود کلبه ی ویران من

تا بهار زندگی آمد بیا آرام جان
تا نسیم از سوی گل آمد بیا دامن کشان
چون سِپندم بر سر آتش، نشان بنشین دمی
چون سرشکم در کنار،بنشین نشان سوز نهان

تا بهار دلنشین،آمده سوی چمن
ای بهار آرزو بر سرم سایه فکن
چون نسیم نوبهار بر آشیانم کن گذر
تا که گلباران شود کلبه ی ویران من

بازآ ببین در حیرتم،بشکن سکوت خلوتم
چون لاله ی تنها ببین،بر چهره داغ حسرتم
ای روی تو آیینه ام،عشقت غمِ دیرینه ام
بازآ چو گل در این بهار،سر را بِنِه بر سینه ام

تا بهار دلنشین،آمده سوی چمن
ای بهار آرزو بر سرم سایه فکن
چون نسیم نوبهار بر آشیانم کن گذر
تا که گلباران شود کلبه ی ویران من

 

http://www.mediafire.com/download.php?g1h956s2gc1su88

 

+ نوشته شده در چهارشنبه هجدهم مرداد 1391ساعت 3:12 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا

 

 

زمان برنامه: ۱۴:۴۱دقیقه

 

حجم برنامه :۳ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :شهریار

آهنگساز :روح الله خالقی

مطلع شعر :

آمدي جانم به قربانت ولي حالا چرا ؟
بي وفا، بي وفا حالا كه من افتاده ام از پا چرا ؟

نوشدارويي و بعد از مرگ سهراب آمدي
سنگدل اين زودتر مي خواستي حالا چرا ؟

عمر ما را مهلت امروز و فرداي تو نيست
من كه يك امروز مهمان توام فردا چرا ؟

نازنينا ما به ناز تو جواني داده ايم
ديگر اكنون با جوانان نازكن با ما چرا ؟

وه كه با اين عمر هاي كوته بي اعتبار
اين همه غافل شدن از چون مني شيدا چرا ؟


آسمان چون جمع مشتاقان ، پريشان مي كند
درشگفتم من نمي پاشد ز هم دنيا چرا ؟

شهريارا بي حبيب خود نمي كردي سفر
راه عشق است اين يكي بي مونس و تنها چرا ؟

بي مونس و تنها چرا ؟
تنها چرا ؟ حالا چرا

 

http://www.mediafire.com/download.php?kftr4f3hrxomsg3

 

+ نوشته شده در پنجشنبه دوازدهم مرداد 1391ساعت 12:2 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - مستی عاشقان

 

 

زمان برنامه :۵:۱۲ دقیقه

 

حجم برنامه :۵ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :اسماعیل نواب صفا

آهنگساز :روح الله خالقی

مطلع شعر :

تا تو اي ساقي زان مي باقي برده‌اي عقل و هوشم
من از اين غيرت جز مي وحدت تا ابد مي ننوشم
عاشق يارم محو ديدارم همچو ني مي‌زنم جوش
با دلي خونين خاطري‌ غمگين لاله‌آسا خموشم
اي كه در بند شرب مدامي
اگر خواهي كامي بزن در گمنامي گامي
جلوة دلبران بقا ندارد مستي عاشقان فنا ندارد
گر سالك راه حقي ديوانه‌شو ديوانه شو
يك‌باره از ما و مني بيگانه شو بيگانه شو
تا چون اهل صفا از سر جان روزي نگذري
پي بر شعشعة پير مغان چون ما كي بري

 

http://www.mediafire.com/download.php?zlkhk8zakd964p2

 

+ نوشته شده در پنجشنبه دوازدهم مرداد 1391ساعت 9:41 قبل از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - زما ای گل چه دیدی

 

 

زمان برنامه :۵:۲۴ دقیقه

 

حجم برنامه :۶ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :رهی معیری

آهنگساز :خالقی - پیانو معروفی

مطلع شعر :

زما ای گل چه دیدی که دامن برکشیدی

جفا کردی بخشیدم وفا کردم رنجیدی

عتاب تو بشنیدم فغان من نشنیدی

نگارا

 

ندیدم جز خواری ولی در عشقت از جهان بریدم

چه دیدی جز یاری که چون بخت از من ناگهان رمیدی

 

اگر با تو وفا کردم خطا کردم خطا کردم

چو دیدم خویت را چرا در کویت آشیان گرفتم

چو دیدی مهرم را چرا آخر از آشیان پریدی

دلدارا

 

چو دل از من ربودی نه آن هستی که بودی

چو مهر من افزون شد به جور خود فزودی

نه از دردم پرسیدی نه برآهم بخشودی

نگارا

 

گمان بردم اول که گر جان خواهم نشکنی دلم را

ندانستم ای گل که عهد مرا بشکنی به زودی

 

اگر صید تو شد جانم پشیمانم پشیمانم

ز مهرم دل کندی ولی آنکه مگفتمت همانم

به عهدت دل بستم ولی آنکه مگفتیم نبودی

دلدارا

 

http://www.mediafire.com/download.php?2o5q78n58no1gzs

 

+ نوشته شده در پنجشنبه دوازدهم مرداد 1391ساعت 9:21 قبل از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - رِویای هستی

 

 

زمان برنامه :۷:۲۲ دقیقه

 

حجم برنامه :۸ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :همایون - بیات اصفهان

شاعر :اسماعیل نواب صفا

آهنگساز :حسینعلی ملاح

مطلع شعر :

هستی چه بود ، قصه ی پر رنج و ملالی
کابوس پر از وحشتی ، آشفته خیالی
ای هستی من و مستی تو ، افسانه ای غم افزا
کو فرصتی که تا لذتی بریم از شب وصالی

ز هستی ، نصیبم بود درد بی نهایت
چنان نی ، ندارم سر شکوه و شکایت
چرايی غمین ، اقامت گزین به درگاه می فروشان
گريز از محن ، چو من ساغری بزن ، ساغری بنوشان

هستی چه بود ، قصه ی پر رنج و ملالی
کابوس پر از وحشتی ، آشفته خیالی

ای دل ، چه ز جانم خواهی ، ای تن ، ز چه جانم کاهی
ترسم که جهانی سوزد ، از دل چو بر آرم آهی

به دلم نه هوس ، نه تمنا باشد ، چه کنم که جهان همه رویا باشد
بگذر ز جهان همچون من ، افشان به جهانی دامن
بزمم سیه اما سازد جمع دگران را روشن

هستی چه بود ، قصه ی پر رنج و ملالی
کابوس پر از وحشتی ، آشفته خیالی
ای هستی من و مستی تو ، افسانه ای غم افزا
کو فرصتی که تا لذتی بریم از شب وصالی

 

http://www.mediafire.com/download.php?gez5dkuk9mz4qcr

 

+ نوشته شده در پنجشنبه دوازدهم مرداد 1391ساعت 8:55 قبل از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - دیگر چه می خواهی

 

 

زمان برنامه :۷:۴۵ دقیقه

 

حجم برنامه :۷ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :همایون

شاعر :تیمور تاش

آهنگساز :اکبر محسنی

مطلع شعر :

مرا ز چشمت افکندی دگر چه می خواهی

به دیگران دل می بندی دگر چه می خواهی

ز عشق و یاری ای زیبا سخن مگو با من

تو که از غم من خرسندی دگر چه می خواهی

به دلم از سوز عشقت آذر ها دارم

ز غمت بر جان زارم اخگر ها دارم

به عشقت ای گل دل بستم دگر چه می خواهی

من از تو پیمان بشکستم دگر چه می خواهی

کنون که از پا افتادم در این سرای غم

بیا بگیر ای مه دستم دگر چه می خواهی

در دل شب ، اخگر بارم تا روشن گردد شام تارم

گر بشکستی پیمانت را من از مهرت کی دل بردارم




 

http://www.mediafire.com/download.php?ykpxm0yeufrexk4

 

+ نوشته شده در چهارشنبه یازدهم مرداد 1391ساعت 4:17 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - شب جوانی

 

 

زمان برنامه :۴:۴۲دقیقه

 

حجم برنامه :۱ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :همایون

شاعر :رهی معیری

آهنگساز :روح الله خالقی

مطلع شعر :

تا به کی از این دل آزاری ها کار بیدلان بود زاری ها

خونین تر از لاله و گل دل از وفا داری شد

جز غم ندیدم ثمری از این وفاداری ها

ای شعله مهر و وفا، آفت جان و تنی

چند ای بلای تن و جان، آتش به دلها فکنی

ای خاک پایت، تاج سر من

بر خاک راهی، گاهی نگاهی، ای دلبر من

دور از تو ریزد، چشم تر من

خونابه دل، در ساغر من

بازآ که بی رویت بهار عمرم دی شد

شب جوانی طی شد

 

http://www.mediafire.com/download.php?p4dstiso8iq1vx2

+ نوشته شده در چهارشنبه یازدهم مرداد 1391ساعت 3:37 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - الهه ناز

 

 

زمان برنامه :۸:۰۸ دقیقه

 

حجم برنامه :۵ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :کریم فکور

آهنگساز :اکبر محسنی تهرانی

مطلع شعر :

بــــاز ای الهه ناز
با دل من بســـاز
کین غم جانگداز
برود ز برم
گــــــردل من نیاسود
از گناه تو بود
بیا تا ز سر
گنهت گذرم
بــــاز میکنم دست یاریبسویتدراز
بیا تا غم خود رابا راز و نیاز
زخاطر ببرم
گــــر نکند تیرخشمتدلم راهدف
بخدا همچون مرغ پرشور و شعف
بسویت بپرم

آنکه او به غمت دل بندد چون من کیست
ناز تو بیش از این بهر چیست
تو الهه نازی، در بزمم بنشین
من تورا وفادارم، بیا که جز این
نباشد هنرم
این همه بی وفایی ندارد ثمر
بخدا اگر از من نگیری خبر
نیابی اثرم

 

http://www.mediafire.com/download.php?6c7iv2bnk5tx5ml

 

+ نوشته شده در چهارشنبه یازدهم مرداد 1391ساعت 8:59 قبل از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - اجرائی دیگر از کاروان

 

 

زمان برنامه :۱۲:۴۷ دقیقه

 

حجم برنامه :۱۰ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :رهی معیری / سعدی

آهنگساز :مرتضی محجوبی

مطلع شعر :

همه شب نالم چون نی

که غمی دارم ، که غمی دارم …

دل و جان بردی امّا

نشدی یارم ، یارم

با ما بودی ، بی ما رفتی …

چون بوی گل به کجا رفتی

تنها ماندم ، تنها رفتی …

چو کاروان رود ، فغانم از زمین ، بر آسمان رود

دور از یارم ، خون می بارم …

فتادم از پا به ناتوانی ، اسیر عشقم ، چنان که دانی

رهایی از غم نمی توانم ، تو چاره ای کن ، که می توانی …

گر ز دل بر آرم آهی

آتش از دلم خیزد

چون ستاره از مژگانم

اشک آتشین ریزد …

چو کاروان رود ، فغانم از زمین ، بر آسمان رود

دور از یارم ، خون می بارم …

نه حریفی تا با او غم دل گویم

نه امیدی در خاطر که تو را جویم

ای شادی جان ، سرو روان ، کز بر ما رفتی

از محفل ما ، چون دل ما ، سوی کجا رفتی …

تنها ماندم، تنها رفتی …

به کجایی غمگسار من ، فغان زار من بشنو باز آ ، باز آ

از صبا حکایتی ز روزگار من بشنو باز آ

باز آ سوی رهی

چون روشنی از دیده ما رفتی

با قافله باد صبا رفتی

تنها ماندم …

تنها رفتی …

 

چنان در قید مهرت پای بندم
که گویی آهوی سر در کمندم

گهی بر درد بی درمان بگریم
گهی بر حال بی سامان بخندم

مرا هوشی نماند از عشق و گوشی
که پند هوشمندان کار بندم

مجال صبر تنگ آمد به یک بار
حدیث عشق بر صحرا فکندم

نه مجنونم که دل بردارم از دوست
مده گر عاقلی ای خواجه پندم

چنین صورت نبندد هیچ نقاش
معاذالله من این صورت نبندم

چه جان‌ها در غمت فرسود و تن‌ها
نه تنها من اسیر و مستمندم

تو هم بازآمدی ناچار و ناکام
اگر بازآمدی بخت بلندم

گر آوازم دهی من خفته در گور
برآساید روان دردمندم

سری دارم فدای خاک پایت
گر آسایش رسانی ور گزندم

و گر در رنج سعدی راحت توست
من این بیداد بر خود می‌پسندم

 

http://www.mediafire.com/download.php?ubaz3bp2swn3c48

 

+ نوشته شده در دوشنبه نهم مرداد 1391ساعت 1:48 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - کاروان

 

 

زمان برنامه :۱۲:۱۲ دقیقه

 

حجم برنامه :3/65 مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :رهی معیری

آهنگساز :مرتضی محجوبی

مطلع شعر :

همه شب نالم چون نی

که غمی دارم ، که غمی دارم …

دل و جان بردی امّا

نشدی یارم ، یارم

با ما بودی ، بی ما رفتی …

چون بوی گل به کجا رفتی

تنها ماندم ، تنها رفتی …

چو کاروان رود ، فغانم از زمین ، بر آسمان رود

دور از یارم ، خون می بارم …

فتادم از پا به ناتوانی ، اسیر عشقم ، چنان که دانی

رهایی از غم نمی توانم ، تو چاره ای کن ، که می توانی …

گر ز دل بر آرم آهی

آتش از دلم خیزد

چون ستاره از مژگانم

اشک آتشین ریزد …

چو کاروان رود ، فغانم از زمین ، بر آسمان رود

دور از یارم ، خون می بارم …

نه حریفی تا با او غم دل گویم

نه امیدی در خاطر که تو را جویم

ای شادی جان ، سرو روان ، کز بر ما رفتی

از محفل ما ، چون دل ما ، سوی کجا رفتی …

تنها ماندم، تنها رفتی …

به کجایی غمگسار من ، فغان زار من بشنو باز آ ، باز آ

از صبا حکایتی ز روزگار من بشنو باز آ

باز آ سوی رهی

چون روشنی از دیده ما رفتی

با قافله باد صبا رفتی

تنها ماندم …

تنها رفتی …

 

http://www.mediafire.com/download.php?1b11v6mcqu1qouk

 

+ نوشته شده در دوشنبه نهم مرداد 1391ساعت 1:47 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - می ناب

 

 

زمان برنامه :۱۲:۵۸ دقیقه

 

حجم برنامه :۱۲ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :حافظ

آهنگساز :روح الله خالقی

مطلع شعر :

ديشب به سيل اشک ره خواب مي‌زدم نقشي به ياد خط تو بر آب مي‌زدم
ابروي يار در نظر و خرقه سوخته جامي به ياد گوشه محراب مي‌زدم
هر مرغ فکر کز سر شاخ سخن بجست بازش ز طره تو به مضراب مي‌زدم
روي نگار در نظرم جلوه مي‌نمود از دور بوسه بر رخ مهتاب مي‌زدم
چشمم به روي ساقي و گوشم به قول چنگ فالي به چشم و گوش در اين باب مي‌زدم
نقش خيال روي تو تا وقت صبحدم بر کارگاه ديده بي‌خواب مي‌زدم
ساقي به صوت اين غزلم باده مي‌گرفت مي‌گفتم اين سرود و مي ناب مي‌زدم
خوش بود وقت حافظ و فال مراد و کام بر نام عمر و دولت احباب مي‌زدم

 

http://www.mediafire.com/download.php?3cej35m667e28ez

 

+ نوشته شده در دوشنبه نهم مرداد 1391ساعت 11:20 قبل از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - دخترک فالبین

 

 

زمان برنامه :۳:۴۵ دقیقه

 

حجم برنامه :۳ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه :

شاعر :ترانه کریم فکور

آهنگساز :اکبر محسنی

مطلع شعر :

نازنین دخترکی، دختر بانمکی، بی خبر از حال من
با دو صد ناز و ادا، می‌کشد دست مرا، تا نگرد فال من
قصه‌ی نو خواند از دفتر اقبال من
دم زند از گردش روز و مه و سال من
راز سربسته‌ی دل را ز کفم خواند
خواند آن نکته که من دانم و او داند

به لب آرد سخن ز عشق جان‌سوز من
سر کند قصه‌ها ز بخت پیروز من
دهدم مژده‌ی سرور بی‌پایان
به زبان آورد نام رقیبان من
گوید ایمن بود از فتنه‌ها جان من
به تحمل شود هر مشکلم آسان

دخترک خرسند، من از او خوشحال
او پی دیدن فال، من اسیر خط و خال
مهر او جویم
دخترک خندان، نگهش بر من
نگهم با نگهش، کم‌کم آید به سخن
راز دل گویم
من خرسند از تعبیر او
در دل بینم تقدیر او
تقدیر من، تقدیر او

به لب آرد سخن ز عشق جان‌سوز من
سر کند قصه‌ها ز بخت پیروز من
دهدم مژده‌ی سرور بی‌پایان
به زبان آورد نام رقیبان من
گوید ایمن بود از فتنه‌ها جان من
به تحمل شود هر مشکلی آسان

 

http://www.mediafire.com/download.php?6cs8bt2h26v8qxe

 

+ نوشته شده در دوشنبه نهم مرداد 1391ساعت 11:20 قبل از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات

بنان - آمد اما

 

 

زمان برنامه :۸:۳۲ دقیقه

حجم برنامه :۱۵ مگابایت

خواننده :غلامحسین بنان

دستگاه : همایون - بیات اصفهان

شاعر :ابوالحسن ورزی

آهنگساز :

مطلع شعر :

آمد اما در نگاهش آن نوازشها نبود
چشم خواب‌آلوده‌اش را مستی رویا نبود

نقش عشق و آرزو از چهره‌ی دل شسته بود
عکس شیدایی در آن آیینه‌ی سیما نبود

لب همان لب بود اما بوسه‌اش گرمی نداشت
دل همان دل بود اما مست و بی‌پروا نبود

در دل بيزار خود جز بيم رسوايی نداشت
گر چه روزی همنشين جز با من رسوا نبود

در نگاه سرد او غوغای دل خاموش بود
برق چشمش را نشان از آتش سودا نبود

دیدم آن چشم درخشان را ولی در این صدف
گوهر اشکی که من می‌خواستم پیدا نبود

برلب لرزان من فریاد دل خاموش شد
آخر آن تنها امید جان من تنها نبود

جز من و او دیگری هم بود اما ای دریغ
آگه از درد دلم زان عشق جانفرسا نبود

ای نداده خوشه‌ای زان خرمن زیبایی‌ام
تا نبودی در کنارم زندگی زیبا نبود

http://www.mediafire.com/download.php?p93ahh42i729p5x

 

+ نوشته شده در یکشنبه هشتم مرداد 1391ساعت 9:23 بعد از ظهر توسط غ ح عبدالوند | آرشیو نظرات
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1298
  • کل نظرات : 252
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 108
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 38
  • بازدید امروز : 144
  • باردید دیروز : 565
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 889
  • بازدید ماه : 2,133
  • بازدید سال : 18,584
  • بازدید کلی : 297,367
  • آخرین مطالب در ایمیل شما
    آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت کنید

    ایمیل خود را اینجا وارد کنید

    Delivered by ghadimiya